Sygnaliści

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024 poz. 928) w Mazowieckim Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy opracowano i wdrożono „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych”.

Celem procedury jest ustalenie zasad zgłaszania naruszeń lub potencjalnych naruszeń prawa, postępowania wyjaśniającego prowadzonego na postawie zgłoszeń oraz ochrony sygnalisty przed działaniami odwetowymi.

Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:

  1. pisemnie na adres poczty elektronicznej dedykowany do dokonania zgłoszenia tj. sygnal@otwock-szpital.pl;
  2. pisemnie do skrzynki umieszczonej przy wejściu do budynku administracji przy ul. Narutowicza 80 oznaczonej literą „S”, w zapieczętowanej kopercie opisanej „Sygnał”;

W załączniku znajduje się pełna treść procedury wraz ze wzorem formularza zgłoszenia.